Vlootdagen Den Helder 2007

Bezoek aan de vlootdagen in den Helder op 14 en 15 juli 2007 georganiseerd door de NKC
  gevonden
Nadat William geopperd heeft wel eens een onderzeeboot van binnen te willen bekijken ontstaat het plan naar de vlootschouw in Den Helder te gaan. William zou voor deze keer een nachtje doorbrengen in de camper zodat we er vroeg bij zijn. Nu wil het toeval dat er een promotie nummer van de NKC op de mat valt. We zien het helemaal zitten om lid te worden van die club. Zoveel voordelen en nuttige informatie. En laten zij nou net een club weekend op de agenda hebben staan voor de vlootdagen. Maar we vrezen dat dat wel volgeboekt zal zijn en zo was het ook, ware het niet dat er twee afzeggingen zijn en we kunnen zomaar meedoen! We zijn erg nieuwsgierig hoe het toe zal gaan.
Om kort te zijn het wordt een enorm succes. De door de NKC afgehuurde plaats bij de Jachtwerf is fantastisch als laatste komen we binnen op vrijdagavond, na ons worden de wegwijzers opgehaald! We maken kennis met degenen die dit evenement georganiseerd hebben en worden direct voor koffie en of drankje uitgenodigd in de kring.

We krijgen een tas met info, sticker, balpen enz. en veel nuttige tips voor het bezoek aan de schouw de volgende dag.

We besluiten ‘s avonds nog even Den Helder in te lopen om een terrasje te pikken. Terug bij de camper na een zoektocht door steegjes en over parkeerterrein hebben we honger en maak ik nog snel hamburgers. Dan slapen met z’n drieën in de bus, het lijkt te gaan maar’ s morgens is William toch enigszins geradbraakt, het derde bed is niet lang genoeg voor hem.

druk
lynx lynx2
lynx3 terug
Snel ontbijt met koffie en een broodje voor we op stap gaan. Een goed besluit om zo vroeg te gaan want al snel staan er lange rijen voor de top attracties o.a. de onderzeeboot maar wij hebben dan al de kaartjes op zak! Er is heel veel te zien en beleven, we bekijken enkele boten en de show met heli’s rubberboten en historische slag met heus kanon.
  hobby          brandweer

woef  links

Om 11.45 zijn we aan de beurt voor de onderzeeboot. De gids, zelf opvarende van de ‘bruinvis’ doet zijn best en heeft er plezier in alle vragen te beantwoorden. Het is heel indrukwekkend, wat een stuk techniek. De boot is juist terug van een patrouille voor de kust van Libië. Alles is aan boord maar wel heel compact. Inderdaad dit is het hoogte punt van ons dagje vlootschouw.

Om 15.00 slenteren we terug, Roy en ik naar de camper, William naar het station, die gaat naar Almere. We zijn alle drie doodmoe maar voldaan.

bruinvis
Bij de werf aangekomen besluiten Roy en ik maar in te tekenen op de bbq die op het programma staat voor ‘s avonds. Vlees, saus, stokbrood, salades. Top en erg gemakkelijk. We raken in gesprek met verschillende echtparen die al langer aangesloten zijn bij de NKC en al wat langer camperen. Heel leerzaam. Een erg gezellige maaltijd het gaat er gemoedelijk aan toe.

bbq

Volgende dag vertrekken we bijtijds omdat we graag nog naar het strand willen gaan dus slaan we de koffie af die ook al weer klaar staat.